L'Ametlla, records d'infantesa

A les 10 de la nit: Teatre al carrer   a causa de la rehabilitació del Teatre esplai

"L'Ametlla, records d'infantesa"

Grup escènic Esplai
Grup Gog i Magog
Diables del CLot del l'Infern

 

Noticia publcada al REGIÓ 7 BERGUEDÀ   enllaç a la noticia....

Les tradicions reviuen en una obra de teatre al carrer

Les referències al passat del nucli i la pirotècnia van protagonitzar la nit amb èxit de públic

Els quatre capgrossos de l'Ametlla de Merola van prendre vida, dissabte a la nit, per explicar al públic de l'obra teatral de carrer Records d'infantesa, una història basada, precisament, en la memòria de molts veïns. L'espectacle, amb un gran protagonisme d'elements pirotècnics, va basar-se, doncs, en les principals cites del calendari anual de l'antic nucli tèxtil, des de Nadal fins a la festa major, passant també pel Carnaval, Setmana Santa i Sant Joan.

L'argument de l'espectacle va donar-hi el tret de sortida, dissabte, pels volts de les 10 de la nit, amb referències a la representació dels Pastorets, i va acabar gairebé dues hores després, amb l'esclat de cultura popular de la festa major, que s'ha celebrat aquest cap de setmana.

D'aquesta manera, la companyia teatral Gog i Magog, amb la col·laboració de l'Associació Cultural l'Esplai de l'Ametlla, veïns de la colònia i els Diables del Clot de l'Infern van deixar fer al públic un salt en el temps, oferint-los des d'una lluita entre dimonis i àngels, fins a la fidel reproducció d'una processó, o el cant de caramelles de Pasqua, entre altres.

L'argument va transcórrer per les diferents tradicions culturals i festives vistes amb la mirada innocent de la infància i explicades pels quatre capgrossos centenaris de l'Ametlla. L'organització va aprofitar que l'obra es feia al carrer, ja que el teatre està en obres, per donar protagonisme a la trama urbana de la colònia; així, l'acció no va transcórrer en un sol lloc, i després d'haver contemplat una interpretació colorista del Carnaval, i una processó de Setmana Santa, amb el personatge de la mort inclòs, es va convidar el públic a deixar la plaça de l'Església, i traslladar-se a la plaça del Teatre, on amb l'ajuda de la música, de recursos audiovisuals però també de la pirotècnia, es va reviure des d'una foguera de Sant Joan fins a la interpretació d'una obra teatral. Sense oblidar tampoc l'origen operístic dels quatre capgrossos, i la interpretació de l'estiu a través d'un exercici d'acrobàcies. Un castell de focs va posar-hi el punt final.

PILAR MÀRQUEZ/REGIÓ 7